SEKAPUR SIREH

Assalamualaikum w. b. t

Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat Ilahi kerana dengan limpahnya, Sekolah Kebangsaan Kor telah berjaya menyiapkan sebuah blog. Sekalung perhargaan dan tahniah kepada Jawatankuasa Kerja dan semua yang terlibat dalam usaha mewujudkan blog ini.

Maklumat yang terdapat di dalam blog ini diharapkan akan membawa kesan yang positif kepada pembangunan pendidikan yang kita hajatkan. Semoga dengan itu kita dapat bersaing dalam arus globalisasi masa kini.

Sama-sama kita berdoa supaya hasrat yang mulia ini diberkatl Allah dan dikurniakan kejayaan berterusan hendakNya. InsyaAllah

Sekian , terima kasih.


Guru Besar
Sekolah Kebangsaan Kor

DIARI MINGGUAN

Menarik Minggu Ini
Minggu 35
27 September - 1 Oktober 2009
... Majlis Sambutan Hari Raya
...

-------------------------------------------------------------------------------------------
Perhatian !

Kepada ibu bapa yang ingin melihat keputusan peperiksaan :
- Dapatkan ID Murid terlebih dahulu.
- Pergi ke Markah Peperiksaan.
- Pergi ke Ruang Ibu Bapa.
- Masukkan ID Murid ( Sek. Kebangsaan / Sek. Jenis Kebangsaan )

Link-Akademik telah diberhentikan buat sementara waktu.

GAMBAR PILIHAN

USIK-USIK bersama KHAZIM

USIK-USIK bersama KHAZIM
Sumber : www.tutor.com.my

Wednesday, April 22, 2009

LATIHAN DAN DEMONSTRASI KEBAKARAN

22 April 2009 bermula jam 10.15 pagi Latihan & Demonstrasi Kebakaran bermula dengan membunyikan siren kecemasan. Ianya melibatkan warga sekolah dan juga ahli bomba yang didatangkan khas (sebenarnya diorang datang sendiri jer..) dari Balai Bomba & Penyelamat Ketereh. Murid-murid masing-masing lari 'menyelamatkan diri' dengan berkumpul di padang sekolah, begitulah juga dengan para guru... (emm lega rasanya.. hehehee).

Setelah berkumpul, 'mangsa-mangsa yang terselamat' diberi taklimat mengenai keselamatan oleh ahli bomba yang telah dijemput hadir itu. Walau bagaimanapun taklimat terpaksa diringkaskan kerana cuaca tidak mengizinkan.. (bukan nak hujan tapi panas... tu la duk kumpul tengah panas). Dengan berakhirnya taklimat tersebut, maka tanpa membuang masa ahli bomba pun memulakan demontrasi kebakaran dan menunjukkan cara memadam kebakaran... Beberapa 'paksarela' dari kalangan guru dan murid menunjukkan keberanian memadam kebakaran. Semuanya berjaya memadamkan kebakaran dengan jayanya (sebab abang-abang bomba tu ada dekat jer).

Selepas itu murid-murid didedahkan dengan peralatan yang berada pada kereta bomba. Tapi murid-murid lebih berminat untuk menaiki kereta bomba, maka terpaksalah ahli bomba tersebut membenarkan murid-murid menaiki kereta bomba.. sekejap pun jadilah. Akhirnya Latihan & Demonstrasi Kebakaran telah melabuhkan tirainya tepat pada jam 11.30 pagi. Murid-murid diarah kembali ke kelas masing-masing.



Aksi menyelamatkan diri


Khusyuk mendengar penerangan


Memadam api


Salah seorang 'paksarela'


Keseronokan duk dalam kereta bomba

No comments:

Post a Comment